Библия - Форум за Общение!
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

КАКВО ОЗНАЧАВА ОСВЕЩЕНИЕ ?

Go down

КАКВО ОЗНАЧАВА ОСВЕЩЕНИЕ ? Empty КАКВО ОЗНАЧАВА ОСВЕЩЕНИЕ ?

Писане by Пламен Николов Пон Апр 11, 2011 3:43 pm



КАКВО ОЗНАЧАВА ОСВЕЩЕНИЕ ?




КАКВО ОЗНАЧАВА ОСВЕЩЕНИЕ ? 123-3010


Освещение е още една дума за святост. И двете са превод на една и съща дума от оригиналния език на Новия Завет и имат едно и също значение.
Да бъдеш свят или осветен означава да бъдеш отделен. Това е единственото определение, което подхожда на всички случаи на употреба на тази дума в Библията.
Отделен от какво и кого? Написаното по-долу ще ви помогне да разберете!
Много често се прави грешка, като се смята, че „ освещавам” означава „ правя или ставам по-съвършен”. Това значение не може да бъде вярно, тъй като и Исус казва, че освещава Себе Си ( Йоан 17:19), а така също и за нас се казва, че трябва да Го освещаваме като Господ в сърцата си ( 1Петр. 3:15).
Господ Исус не може да се направи по-съвършен, отколкото е, а ние със сигурност не можем да добавим нищо към Неговото съвършенство. Но Той можеше и наистина отдели Себе Си за делото, на което Го призова Неговият Отец, а пък ние можем да Го отделим в живота си като суверен Господ и Бог.
В Библията освещението или светостта се използва във връзка с хора и неща. И трите части на Божеството са свети, т.е. отделени от всички останали сътворени същества по- превъзходство на характера и поведението ( Лев. 11:2;Йоан 10:36; 1Кор 6:19 ). Синайската планина е била осветена в смисъл, че е била отделена като място за даване на закона ( Изх. 19:23).
В Стария Завет Бог освети седмия ден ( Бит.2:3), като го отдели от останалите като ден за почивка от труда.
Невярващите също могат да бъдат осветени. Така например „ невярващият мъж се освещава чрез жената” ( 1Кор.7:14). Това не означава, че неговото спасение е сигурно, а че той се отделя в едно положение на външна привилегированост, защото има вярваща съпруга. Влиянието на вярващия, молещ се партньор е особено благотворно.
Всичко това показва, че значението „ отделям” покрива всички случаи на употреба на думата „освещавам” в Библията.
В Новия Завет са посочени четири аспекта на освещението:

А)ОСВЕЩЕНИЕ ПРЕДИ ОБРЪЩЕНИЕТО
Б)ОСВЕЩЕНИЕ ПО ПОЛОЖЕНИЕ
В)ПРАКТИЧЕСКО ИЛИ НАРАСТВАЩО ОСВЕЩЕНИЕ
Г)СЪВЪРШЕНО ОСВЕЩЕНИЕ




ОСВЕЩЕНИЕ ПРЕДИ ОБРЪЩЕНИЕТО


Всички вярващи са били осветени от Светия Дух, преди да бъдат спасени. В Посланието към солунците Павел описва три етапа на спасението ( 2 Сол. 2:13) :

. Избирането от Бога
. Освещението от Духа
. Повярването в истината


Петър прави подобно описание в Първото си послание 1:2

. Избирането на вярващите по предузнанието на Бог Отец
. Освещението от Духа
. Послушанието на Исус Христос
. Поръсването с Неговата кръв


И в двата случая се говори за освещение преди обръщението. Светият Дух отделя даден човек от останалите, за да принадлежи на Христос. Тогава този човек се подчинява на истината и стойността на пролятата от Христос кръв му се счита за оправдание.




ОСВЕЩЕНИЕ ПО ПОЛОЖЕНИЕ


В момента, в който един човек бъде спасен, той е осветен по положението си, т.е. Бог започва да го вижда в Христос като отделен от света за Него (1Кор. 1:2). Христос е неговото освещение съвсем буквален смисъл ( 1Кор. 1:30).
Всеки истински вярващ е и светия: той е бил отделен за Бога. Едно дете казало, че светията е умрял християнин. Но това не е така. Истината е, че всеки истински християнин, жив или мъртъв, е светия. При това той може да бъде едновременно с това и много плътски християнин ( 1 Кор. 1:1,2 ; 3:1,3). Може да е осветен по положение и не много свят по поведение. Освен това осветените вече хора се призовават да бъдат свети ( 1Петр. 1:2 ,15,16).
В Д.А. 20 :32 е употребен изразът„ всичките осветени” , което означава „ всичките вярващи”. Пак в Д.А. 26:18 Господ описва своя народ като осветените „ чрез вяра в Мене”. За коринтяните се казва, че са били измити, … осветени… и оправдани(1Кор.6:11). Всички тези пасажи говорят за святост по положение.




ПРАКТИЧЕСКО ИЛИ НАРАСТВАЩО ОСВЕЩЕНИЕ


Но освен това има и практическо освещение. То се отнася до нашия ежедневен живот. Ние трябва да живеем живот на отделяне за Бога от греха и злото. Навсякъде, където се казва, че трябва да бъдем свети, се има в предвид точно това практическо освещение. Това е и освещението, за което най – често говорим.
Исус говори за него в Йоана 17:17, когато се моли за Своите: „ Освети ги чрез истината ; Твоето слово е истина. „ Павел увещава коринтяните: „ …нека очистим себе си от всяка плътска и духовна нечистота, като се усъвършенстваме в святост, страх от Бога” (2Кор.7:1). В същия дух пише и Петър: „ Както е свят Този, който ви е призовал, така бъдете и вие свети в цялото си поведение (1 Петр. 1:15).
Ако искаме да бъдем отделени, трябва да приемем, че със сигурност ще се различаваме от неспасените хора около нас. Ние, хората, искаме да сме като стадо. Искаме да се слеем с това, което ни заобикаля. Но Бог иска да бъдем различни.
Когато призова Израел, Бог поиска от тях да бъдат, както каза Валаам, „ люде, които ще се заселят отделно и няма да се считат между народите ( Чис.22:9 б). Бог по много начини ги учеше на истината, че трябва да се отделят. Той им каза да не сеят разнородни семена в нивата си (Лев. 19:19); да не носят дрехи от смесена материя, която да има и вълна, и лен (Лев. 19:19); да не орат с вол и осел едновременно ( Второзаконие 22:10).
Но Израел не желаеше да се различава от другите. Много скоро започна да иска „ цар, … както е у всичките народи”( 1 Царе 8:5,20).
Паралелът с днешната църква е очевиден.




СЪВЪРШЕНОТО ОСВЕЩЕНИЕ


Четвъртия аспект на освещението е пълното освещение, което предстои да стане при всеки отделен вярващ в бъдещето. Когато вярващият види Спасителя лице в лице, той ще бъде отделен за винаги от всякакъв грях и осквернение ( 1 Йоана 3:2). В морално отношение той ще бъде като Господ Исус – съвършено осветен.
Това се казва и в Колосяни 1:22 : „ … сега примери в тялото на Неговата плът чрез смъртта. За да ви представи пред Себе Си свети, непорочни и безупречни. “
В друг един пасаж Юда ни напомня, че Господ ще ни „ Представи непорочни пред Своята слава с голяма радост” (Юда 24).
И така, четирите аспекти на освещението са следните: това, което се случва с човека преди обръщението; това, което се случва с вярващия по време на обръщението; това, което се случва с вярващия всеки ден; и това което ще се случи с него, когато види Господа.





Да бъде името Господно благословено От сега и до века! Амин!



Пламен Николов
Пламен Николов
Администратор
Администратор

Брой мнения : 222
Join date : 03.12.2010
Age : 49
Местожителство : Е.П.Ц. - Тетевен / Администратор / Пламен Б. Николов

http://epcteteven.ovo.bg/?lwGjIL

Върнете се в началото Go down

Върнете се в началото

- Similar topics

 
Права за този форум:
Не Можете да отговаряте на темите