Библия - Форум за Общение!
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Прелюбодейството на ума

Go down

Прелюбодейството на ума Empty Прелюбодейството на ума

Писане by Е.П.Ц.-Тетевен Сря Юни 08, 2011 7:52 pm



Прелюбодейството на ума


Прелюбодейството на ума Vodesh11



Когато подхранваме неправомерно сексуалния си апетит

даваме достъп на врага на нашата вяра

Синди и Стив РАЙТ




Днес бих искал да говоря на мъжете малко по-задълбочено по два въпроса.

- Дали на всички изглеждам чист отвън, а в действителност просто съм се установил някъде по средата между езичеството и покорството на Божия стандарт?

- Получавам ли сексуално удоволствие от някой друг или нещо друго, освен от моята съпруга?

Ако отговорът ти е „да”, ти НЕ пазиш себе си и брачното си легло „неосквернено”, както Библията ни казва да правим. Не познавам нито един истински Христов последовател, който да не ИСКА да бъде чист по този начин. И въпреки това, вярвам, че в същото време повечето мъже християни имат голяма борба в тази област на живота си, включително и аз самият. Целта ми с това послание не е да хвърлям камъни, а да споделя няколко съвета, които са били огромна помощ за мен и за мнозина мъже, които познавам.

Първо, трябваше лично да стигна до осъзнаването, че не мога да смесвам Божия критерий за чистота с моя личен критерий, защото моят винаги ще е непълен спрямо Божия. Въпросът не е в това „с какво мога да мина и с какво не”, а по-скоро да стоя далеч от всичко, което дори намеква за неморалност. Защо изобщо да отивам там? Какъв е смисълът да се „заигравам близо до ръба”? Много от хората, които са паднали морално, никога не са и помисляли, че са способни на това, преди да им се случи. Там, където има прекалена увереност в собствените сили, падението е много вероятно.

Само намек за сексуално задоволство

получено от жена чрез кореспонденция с нея, разговар с нея, заглеждането по нея на живо или на снимка, чрез компютъра или под каквато и да е друга форма, при която би се смутил, ако Исус е с теб – е форма на прелюбодейство (виж Ефесяни 5:3-5). А, ако ти си дете на Бога, Той действително Е с теб.

„Не знаете ли, че телата ви са части на самия Христос? Трябва ли тогава да взема частите на Христос и да ги съединя с проститутка (или жена, на която гледаш като на такава)? Никога! Не знаете ли, че който се съединява с проститутка става едно с нея в плът? Защото е казано „Двамата ще станат една плът.” (1 Коринтяни 6:15-16)

Библията ни казва да бягаме от неморалност, както е постъпил Йосиф, когато жената на Потифарий го е съблазнила. Казано ни е да „отхвърляме всичко, което ни пречи и греха, който така лесно ни сплита”. И ако не бягаме от каквото и да е нещо или човек, на които позволяваме дори за кратко време да ни забавляват сексуално, отделно от съпругата ни – това ни впримчва в съгрешаване. И не се заблуждавайте относно това

този вид грях пристрастява

Експертите твърдят, че това е „най-бързо растящата пристрастеност на света и най-често срещаната пристрастеност сред християните.”

Колко трагично! Това е една от причините толкова много хора извън църквата да ни сочат за лицемери. А това сигурно разгневява Бога и съкрушава сърцето Му. Като деца на Бога ние сме Негов Свят храм, така че каквато и кал да внасяме в живота си, ние изпръскваме с нея и Бога. Затова не се опитвай да го криеш (не можеш да скриеш греха от Бога, дори да заблуждаваш другите). И не се опитвай да го наречеш нещо нормално и да го оправдаваш като „безвредно” или „само естествено” или да казваш, че „не е нищо особено”, защото наистина е нещо. Това е оскверняващо поведение. Ние даваме достъп на врага на нашата вяра всеки път, когато подхранваме сексуалния си апетит без участието на съпругата си.

Лично аз взех решение преди няколко години да избягвам подхранването на този вид поведение (освен заедно със съпругата си). Това е непрестанна битка, но си заслужава усилието. За мен това означава отвръщане на погледа от телевизионни и медийни реклами (и каквито и да е образи), които извикват и най-малките неприлични асоциации. Това означава, че „лишавам от храна” очите си до такава степен, че всеки път, когато жена или изображение на жена започне да ме изкушава да мисля нечисти мисли, аз незабавно отмествам очите си и ума си от там толкова пъти, колкото е необходимо, докато изчезне. Въпросът е да не се подхранва това, което не искам да расте. Искам да подхранвам само онова, което е благотворно за моя брак и за духовния ми живот.

Ако изглеждам глупак в очите на другите, не ме е грижа. Най-важните личности за мен – моят Бог и съпругата ми, не гледат на мен като глупак. Стигнах до осъзнаването, че святостта и чистотата се постигат чрез поредица от избори, които правя всеки ден. Изборите, които помагат на мен, са: първо, „да не полагам пред очите си нищо безчестно” (Псалом 101:3) и второ, „да умъртвявам сексуалната неморалност, нечистота, похот и зли пожелания.” (Колосяни 3:5-6)

Мъже, моля се и вие като мен да направите този избор да живеете според Божиите стандарти за чистота. Отчитайте се пред някой друг мъж, на когото можете да се доверите, да ви държи изкъсо по този сериозен въпрос. Когато сте изправени пред изкушение, търсете помощта, която Бог може да изпрати на пътя ви като „спасителен пояс”. Моля ви, възползвайте се от помощта, която ви предлагаме на нашия уеб сайт. А преди всичко друго, молете се за чистота както Давид в Псалм 51: „Сътвори в мен чисто сърце, о Боже, и подновявай постоянен дух вътре в мен.”

Жени, и аз (Синди) искам да добавя нещо, за да ви помогна. Моля ви настойчиво да следвате съвета на Лаура Хол, която написа книгата „Изневяра на ума ... Храбрата битка на една жена за избавянето на брака й от опустошението на порнографията”. В книгата си тя казва: „Не обвинявай себе си. Съпругът ще се постарае да убеди жена си и другите, че пристрастяването му (към порнографията) е нейна вина. Той прави това, за да намали собствената си вина, но не се поддавай на такова мислене.

Суровото отношение към себе си е непродуктивно

и безсмислено. С това идва и самосъжаление и следователно грях. „Затова няма сега никакво осъждане за онези, които са в Христа Исуса.” (Римляни 8:1)

Както казват Линда Дилоу и Лорейн Пинтъс в книгата си „Интимни въпроси”: „Бог не иска ние да осъждаме себе си. Нито желае да мамим себе си като се мислим за съвършени. Трябва винаги да сме отворени за поправяне и промяна, но Божият начин да се постигне преобразяване е чрез ЛЮБЯЩО инструктиране, а не грубо осъждане. Как се справяш с битката в ума си? Отказваш ли да „се сравняваш” и „осъждаш”? Правилно ли разсъждаваш? Ако да, ти си свободна да започнеш „да действаш”. Първата точка в „списъка със задачи” е да разшириш разбирането си за опасностите от подобно мислене.

Надяваме се да се образовате по този въпрос заради самите себе си, а също да образовате и децата си преди техните умове да ги изложат прекалено на неща, които могат да ги завлекат в пристрастявания и да разрушат живота и брака им.
* * * * * * *
И така, обсъждаме чувствителната тема за това, какво позволяваме да забавлява ума ни. Дори тези въпроси да не занимават лично теб и твоя брак, най-малкото познаваш друга семейна двойка, която ИМА такъв проблем.

Въпросът, който поставяме е: „Търсиш ли посрещане на сексуалната си нужда извън взаимоотношенията в брака?” Допълнителни въпроси са: „Би ли вършил това, докато твоят брачен партньор е седнал точно до теб? А какво ще кажеш, ако Исус присъства там заедно с теб?” Както казва Библията: „Може ли някой да сложи огън в скута си и дрехите му да не изгорят?” (Притчи 6:23-28)

Като християни ние сме призвани да излагаме на показ тъмнината, а не да си играем в нея – особено в ущърб на духовния ни вървеж и на браковете ни. Това може да се види и при четенето на Ефесяни 5:8-16; Лука 11:34-36; Матея 6:22-23 и Римляни 13:12-14; Колосяни 3:1-8; 1 Йоаново 2:15-17; и І Солунци 4:3-8.

Когато участваме в това, което Господ ни казва, че е грешно, ние забавляваме врага на вярата ни. Джери Дженкинс, в книгата си „Да обичаш брака си достатъчно, за да го пазиш”, прави забележителен коментар по този въпрос: ”Факт е, че повечето християни нямат победа над похотта. Имам си теория за това. Писанието не иска да каже, че трябва да имаме победа над похотта по начина, по който се очаква от нас да побеждаваме безпокойството или алчността, или злобата. По-скоро Павел нарежда на Тимотей, следователно и на нас, не да надвиваме или да устояваме, или да се борим, или да се молим за, или да решаваме като задача, но да БЯГАМЕ от похотта.”

Книгата навлиза в още дълбочина, но същността е, че да желаеш страстно някой друг, освен твоя брачен партньор, е грях – без значение под каква форма. И ние не трябва да имаме никакво участие в това. Грехът може да се определи като: „каквото и да е нещо, което: отслабва способността ти да разсъждаваш трезво, накърнява нежността на сърцето ти, замъглява чувствителността ти към Бога или отнема желанието ти за духовните неща. С две думи: ако нещо увеличава властта на плътта над Духа, то без значение колко добро е то само по себе си – ТОВА за теб е грях” (Сузана Уесли).

Грехът твърде лесно се нарича нещо нормално от хората, които отричат неговата реалност. Лари Краб се изразява така: „За да постигне своята цел Сатана има една централна стратегия: да ни насърчава да се фокусираме върху всичко друго, но не и върху единственото, което дава на Бог платформа наистина да разкрие благодатта Си – нашия грях.
Сатана ни насърчава

- да забелязваме греха на някой друг повече, отколкото своя грях;
- да наричаме греха по-малко ужасен, отколкото действително е – може би гледайки на него като разбираем, а в някои случаи дори желан.
- да обясняваме греха като справедлива реакция на разочарованията в живота и следователно, заслужаващ повече съчувствие, отколкото осъждане.
- да третираме греха като нещо просто невъзпитано, подобно на детска лудория.
- да оценяваме греха просто като една пътека за основателно облекчаване от напрежението и болката – пътека, за която трябва да се съжалява, но която е направена необходима от онзи, който е измислил света.”

Докато „чувстваме своята болка по-дълбоко, отколкото чувстваме болката, която причиняваме на Бога”, ние живеем в изкривена представа за това какво означава да си последовател на Христос. И когато прилагаме това към сексуалното ни поведение извън святостта на брака и газим в „делата на тъмнината”, ние дълбоко наскърбяваме сърцето на Бога. Какво да кажем за теб? Показваш ли явно, а също и тайно, че „се отвращаваш от злото” и се стараеш да се „прилепваш към доброто”? (Римляни 12:9)

Сексуалността, преживяна от съпруга и съпругата в заветното взаимоотношение на брака (без никой друг да участва под каквато и да е форма), е прекрасна, красива и благословена от Бога. Има текстове из цялата Библия за благословението от Господа върху онези, които са семейни, които пазят умовете си и са „неосквернени”.

Сега, преди да кажем това, което ще изречем след малко, молим ви да разберете едно нещо. Има, както мъже, така и жени, които участват в ”дела на тъмнината” що се отнася до инвестирането на енергията им извън брака.

КЪМ СЪПРУГИТЕ: „Ако твоят съпруг е забъркан в порнография, може да започнеш да си мислиш, че нещо не е наред с теб, неговата съпруга. Не вярвай в тази лъжа нито за миг. Много е важно да насочиш пръста в правилната посока, защото, ако ти пожелаеш да поемеш вината за неговия проблем, той никога няма да се изправи с лице срещу него, а докато той не си признае проблема откровено, никога няма да се справи с него. Най-вероятно съпругът ти е имал сексуално пристрастяване дълго преди да те срещне ...

Порнографията е духовен въпрос, защото осъзнатите лични нужди на човека са се превърнали в негов бог и той постоянно търси начини да се покланя на себе си. Проблемът на твоя съпруг с порнографията е опустошителен за неговата душа. Той е вързан от ада и буквално живее адски живот, докато се опитва да нахрани едно растящо чудовище, което няма засищане.” (откъс от статията „Убива ли порнографията твоя християнски брак?” от Нанет Клайн)

КЪМ СЪПРУЗИТЕ: „Ако искаш да се промениш, признай, че си нечист поради това, че си размил Божия стандарт за сексуална чистота с твоя стандарт. Божият стандарт е
да отбягваме всеки намек за сексуална неморалност
в живота ни. Поради това, че собствените ни норми за сексуална чистота са се смесили с Божиите и тъй като доста християни четат Библиите си твърде рядко, много мъже нямат представа какъв е Божият критерий за чистота.” (откъс от книгата „Битката на всеки един мъж” от Стивън Артърбърн и Фред Стоукър, която горещо препоръчваме да прочетете, за да ви помогне да спечелите победа в тази битка).

Нашата молитва е ти и твоят брачен партньор заедно да прочетете и дискутирате как това послание се прилага във връзката ви. Моля, не забравяйте, че при нужда имаме много добри източници и връзки към уеб страници като помощ за съпрузите и съпругите. Не е нужно да правите това без странична помощ. „Веднъж да се изложи греха на открито, изцелението настъпва, защото силата е разчупена.”
Знаете ли, че имаме заповед да отбягваме сексуалната нечистота в почти всяка книга от Новия Завет? Исус използваше писанията, за да се бори с дявола – тогава защо и ние да не правим това? Ето няколко пасажа, които да ви помогнат: Матея 5:27-28; Maрк 7:20-23; Деяния 15:29; Римляни 13:13; І Коринтяни 5:11; 6:13; 6:18-19; ІІ Коринтяни 12:21; Галатяни 5:16-21; Eфесяни 5:3-4; Филипяни 4:8; Колосяни 3:5-8; І Солунци 4:3-5; Tит 2:11-14; Евреи 12:16; 13:4; Яков 1:13-15; 1:21; І Петрово 4:1-3; Юда 7; Откровение 2:14; 2:20; 21:8.





Източник:Онлайн Вестник "Благовремие" http://www.blagovremie.com/content/прелюбодейството-на-ума-синди-и-стиф-райт




Бог да благослови всички! Амин!


Е.П.Ц.-Тетевен
Е.П.Ц.-Тетевен
Администратор
Администратор

Брой мнения : 364
Join date : 30.11.2010
Местожителство : Е.П.Ц. - Тетевен / Администратор - Пламен Б. Николов

https://bible.bulgarianforum.net

Върнете се в началото Go down

Върнете се в началото


 
Права за този форум:
Не Можете да отговаряте на темите