4.Трета част - Силата на Бога

Go down

4.Трета част - Силата на Бога

Писане by Е.П.Ц.-Тетевен on Сря Юли 04, 2012 8:29 pm



Трета част:
Божията сила е в Светия живот


Има сила в Светостта. Исус бе Свет и бе силен.
Павел бе Свет и имаше сила. Петър и Йоан бяха
Свети и също бяха силни. Пезете се от тези, които
имат някаква привидна святост, но отричат силата й.
Светият живот е живот, изпълнен със сила.


avatar
Е.П.Ц.-Тетевен
Администратор
Администратор

Брой мнения : 363
Join date : 30.11.2010
Местожителство : Е.П.Ц. - Тетевен / Администратор - Пламен Б. Николов

Вижте профила на потребителя http://bible.bulgarianforum.net

Върнете се в началото Go down

Re: 4.Трета част - Силата на Бога

Писане by Е.П.Ц.-Тетевен on Сря Авг 01, 2012 10:16 pm



8.Светостта предшества силата

Много християни търсят преки пътища до Божиято сила. Ала преките пътища означават в най-добрия случай да се разочаровате, а в най-лошия - да се превърнете в лъжеучители или лъжепророци. Чуйте много внимателно: имаме огромна сила в Господа, но не без Светостта. Светостта предшества силата.





Когато Йоан видя Исус


...Тогава идва Исус от Галилея на Йордан при Йоан, за да се кръсти от него.
...А Йоан Го възпираше, казвайки: "Аз имам нужда да се кръся от Тебе, и Ти ли идеш при мене?" А Исус в отговор му рече: "Остави Ме сега, защото така ни е прилично да изпълним всичко що е право." Тогава Йоан Го остави. И като се кръсти, Исус веднага излезе от водата; и, ето, отвориха Му се небесата и вида Божия Дух, че слиза като гълъб и се спускаше на Него; и ето глас от небесата, който казваше: "Този е възлюбеният Ми син, в Когото е Моето благоволение".
(Матей 3:13-17).
...Нека разберем този пророк - Йоан Кръстител. Според Писанията Йоан бе изпълнен със Светия Дух още от зачатието си (Лука 1:15-17). Казва се още, че той е дошъл в духа и силата на Илия. Историците ни казват, че пророческото и безкомпромисно служение на Йоан е довело почти един милион хора на покаяние. Огромни множества напускали своите градове и села и идвали в пустинята да чуят пророка, да бъдат кръстени в покаяние, приготвяйки се за Божието царство.
...Само Исус познаваше падналото състояние на човешкото сърце по-добре от Йоан. Нямаше социална прослойка, която да убегне от осъждението на Кръстителя: войници и царе, грешници и религиозни водачи, всички те бяха доведени до положението да вземат решение. Кръщението на Йоан бе нещо повече от просто потапяне във вода. Той изискваше публично покаяние за греховете, както и плодовете от покаянието (Матей 3:6,8 ).
...Исус засвидетелства, че Йоан бе повече от пророк. Той каза, че сред родените от жена не се е въздигнал по-голям от Йоана Кръстителя (Матей 11:9-11). Йоан беше "зрителен пророк", което означава, че виждал ясно в духовното царство. Той свидетелства, казвайки: Видях Духа да слиза като гълъб от небето (Йоан 1:32-33). Той видя идещия гняв и свидетелстваше за Божието царство (Матей 3:2). Йоан надничаше в тайните на човешките сърца. Неговият поглед преминаваше през лъскавината на многоуважаваните фарисеи; в техните души той видя рожби ехидни. Осъзнайте това - пророците виждат неща, скрити за другите хора.
...Но когато Исус дойде, за да бъде кръстен, преди да се отворят небесата и Светият Дух да слезне, Йоан видя нещо, което надминаваше дори неговите стандарти за праведност. Той се вгледа в сърцето на Исус и не видя никакъв грях, никаква лъжа, никаква похот. Йоан видя такава Светост, че без да знае, че се взира в Месията, промълви с удивление: аз имам нужда да се кръстя от Тебе (Матей 3:14).
...Исус, като Божият агнец (Йоан 1:35-36), беше без петно и недостатък. Точно това, което пророкът видя в Исус: неопетнена чистота на сърцето. Исусовата добродетел удиви Йоан. Отражението на чистотата Му откри вътрешната нужда на Йоан. Когато Йоан видя Исус, той откри праведност, която беше по-висока и по-чиста от неговата собствена. Този велик пророк погледна в сърцето на Исус и Славата на Христовата Светост и извика: аз имам нужда (Матей 3:14).
...Същото и е с нас. Всеки път, когато види Исус, всяко по-нататъшно откровение за Христовата чистота изявява още повече нашата нужда. До като се разкрива Христовата Светост пред нас, ние можем само да произнесем вика, който Йоан кръстител нададе: "аз имам нужда да се кръстя от Тебе!".
...И все пак в началото на пътя си ние се впуснахме в живота, уповавайки на собствената си сила и умения да достигнем успех и напредък. Да, ние се обръщахме към Господа, но само в моменти на мъка и изпитание. Но докто Бог ни привежда в зрялост, откриваме, че някогашната ни сила се оказва една завоалирана и за това доста опасна слабост. Гордоста и самоувереността н, ни отделят от Божията помощ; глъчката от нашите желания и мечти задушава тихия шепот на Бога. Истината е, че в Божиите очи, въпреки своите най-големи постижения, човек си остава окаян, нещастен, сиромах, сляп и гол (Откровение 3:17).
...След известно време откриваме, че всяка истинска сила и плодотворност - да, дори самата наша светост - започва с осъзнаването на нуждата. Ние ставаме по-слаби и неуверени в своите способности. Когато външната черупка на себеправедността ни се счупи, сам Исус Христос става Божият отговор за всеки човек, който копнее за Светост и сила в своя път.
...Можем да си мислим, че притежаваме духовни дарби, можем да си въобразяваме, че сме свети, можем да се радваме на своите човешки успехи, но до като не видим Христос и до като не изоставим себеправедността си, всичко това винаги ще си остава в най-добрия случай една религия.
...Някой предполагат, че Йоан е искал да каже, че се нуждае от кръщението си със Светия Дух, но Йоан е бил изпълнен с Духа от своето зачатие (Лука 1:15). Трябва да хванем здраво с две ръце тази истина и никога да не я изпускаме! Единствуно Исус е нашия източник на Светост! До копнежа ни да направим всичко за Него обаче стои нежеланието ни да променяме нещо в себе си! Бог не се нуждае от някакви дела, за Него е важно състоянието на сърцата ни. Той иска да ни направи Свет народ. Нека да не бързаме в това нещо. Оставете Го да извърши дълбоки промени във вас. Исус живя 30 години непорочен живот, преди да извърши първото си чудо! Целта Му беше не да направи велики дела, но да угоди на Бога със своя живот.
...Чуйте, нашата цел също така не е да станем силни, но да станем Свети чрез присъствието на Христос.
...Бог обещава да облече в сила това, което Той първо направи Свето. Искате ли вашето християнство да дава плодове? Тогава търсете Самият Христос като ваш източник и стандарт за Светост. Искате ли да видите Божията сила в живота си? Тогава познайте Христовата чистота на сърцето. Ако ние ще ставаме народ, който Бог да нарече Свой собствен, трябва да израстваме в Светост. Истинският християнин ще и свет и силен, но трябва да има Светост, преди да дойде силата.
avatar
Е.П.Ц.-Тетевен
Администратор
Администратор

Брой мнения : 363
Join date : 30.11.2010
Местожителство : Е.П.Ц. - Тетевен / Администратор - Пламен Б. Николов

Вижте профила на потребителя http://bible.bulgarianforum.net

Върнете се в началото Go down

Re: 4.Трета част - Силата на Бога

Писане by Е.П.Ц.-Тетевен on Чет Авг 09, 2012 9:49 pm



9.Той пази пътя си чист

Писанията ни казват, че Господ ни пази. Това, че Той ни пази, не означава, че няма да срещнем изкушенията, защото дори исус бе изкушаван. По-скоро това означава, че Той ни пази посред изпитанията и изкушенията. И начина, по който Той ни пази, е чрез Словото Си. Ето защо, ако искаме да бъдем Свети, трябва да познаваме отблизо Личността, която в Библията се назовава като Словото!





В сърцето си опазих Твоето Слово.


...Как ще очисти младежът пътя си? Като внимава на Твоето Слово. От все сърце Те потърсих; недей ме оставя да се заблудя и да се отвърна от заповедите Ти. В сърцето си опазих Твоето Слово, за да не Ти съгрешавам. (Псалом 119:9-11).

...Въпросът е не "Как младежът да стане чист?", като че ли това е нещо невъзможно за младежа. По-скоро нещата стоят така: "Как да запазим пътя си чист?" Чистотата на сърцето може да бъде достигната и запазена, само ако пребъдваме в общение с Божието Слово.
...Без значение е на каква възраст сме ние запазваме тъпя си чист като внимаваме на Божието Слово..., (което) опазихме в сърцето си (Псалом 119:9-11). Съществува място, което надхвърля в значението си наизустяването на няколко стиха от Библията, едно място, където Живото Слово на Бога става нашето най-ценно притежание.
...Да опазиш Словото означава да Го възлюбиш, дори и ако те пронизва до помислите и намеренията на сърцето (Евреи 4:12). То разкрива мотивите ни. Това е силата на Духа, която сияе в мрака на нашето сърце. То ни освобождава от крепостите на скрития грях. То ранява, но също и лекува, прониквайки дълбоко в същността ни. Словото Божие в съюз със Светия Дух е средството, чрез което ние приемаме Христовия образ. Светостта идва при този, чието съкровище е Словото.
avatar
Е.П.Ц.-Тетевен
Администратор
Администратор

Брой мнения : 363
Join date : 30.11.2010
Местожителство : Е.П.Ц. - Тетевен / Администратор - Пламен Б. Николов

Вижте профила на потребителя http://bible.bulgarianforum.net

Върнете се в началото Go down

Re: 4.Трета част - Силата на Бога

Писане by Е.П.Ц.-Тетевен on Вто Авг 14, 2012 10:03 pm



Словото е Бог


...Мнозина четат Писанията, просто за да потвърдят настоящите си убеждения. Въпреки, че четат цялата Библия, техният ум вижда само определени доктрини. Вместо да вярват на това, което четат, те просто четат това, в което вече вярват. Много рядко откриват нови истини в Словото. Баптистите тълкуватот своята гледна точка, същото правят петдесятниците и харизматиците, а колкото до католиците и другите деноминации, те са пък коренно различни в това, което виждат. Също както евреите бяха кръстенив Мойсей (1 Коринтяни 10:2), така и християните днес са "кръщавани" в своите деноминации. Когато бъдат претъпкани с доктрини, техните умове биват потапяни в локва от поучения, което ги преобразява повече по подобие на тяхната деноминация, отколкото - на Христос.
...Но ако ще растем в подобието на Христос, ние трябва да бъдем кръстени в Христовия Дух, а не в духа или доктрината на определена деноминация. Когато някой се кръсти в Христос, духът му всъщност се облича в Него (Галатяни 3:27). Истинският ученик търси в Христовия образ Светостта и Силата. Не бива да се оставяме да бъдем ваксинирани с десетина специални библейски стиха, които просто ни "спасяват", но ни оставят невъзприемчиви за Божията пълнота! Ти си ученик на Исус Христос: реалността на Божието Царство се съдържа в пълнотата на всичко, което Исус каза, така че трябва да опазиш всяко Слово!
...Словото е Бог! Писанията не са Господ, но Духът, който струи чрез думите, е Господ. И този Свет Дух трябва да бъде почитан като Бог. Ето защо, когато търсиш Господ, сложи Библията на земята до своето легло и коленичи, до като четеш: нали искаш да се срещнеш с Всемогъщия? Помоли твоето четене да не е просто с ума. А попроси Светия Дух да говори на сърцето ти чрез това Слово.
...Да бъдеш добър ученик означава да трепериш, когато Господ говори (Исая 66:2). Подготви сърцето си с благоговение и хваление, като коленичиш в смирение пред Господа, Словото ще бъде присадено в душата ти и ще стане част от твоята природа (Яков 1:21).
...И така, не търсете в Словото само потвърждение на настоящите ви убеждения, а размишленията в молитва върху разбиранията на някой друг може само да са от полза. Подгответе се да си водите бележки за това, което Духът казва, винаги помнейки, че одухотворяващият Дух, а не буквата, е Този, Който вдъхва живот (2 Коринтяни 3:6).
...Четете с желание, смирение и покаяние, и ако нямате сили да се подчините на Словото, запазете го и го съхранявайте в сърцето си. Точно тук повечето хора не успяват. Защото ако за умовете им заповедта им се струва невъзможна или неразумна, те я пренебрегват, Но Исус каза: Който има Моите заповеди и ги пази, той Ме люби (Йоан 14:21). Много пъти преди да можеш да се подчиниш на Словото, ти трябва да се принудиш да го опазиш. Бог е Този, който действа във вас и да желаете това и да го изработвате (Филипяни 2:13). Тоест, Бог първо влага желание в теб, а след това ти дава способности да го извършиш. Докато се случва това, нека Словото те прониже, нека те разпъне. Изстрадай го, не го изоставяй. Приеми всяка заповед в Библията като обещание, което Бог ще изпълни в твоя живот, докато твърдо опазиш Словото Му. И докато пазиш Словото и държиш в сърцето си всяка Негова заповед, то ще даде плодове вътре в теб, изливайки благодат и преобразявайки вярата ти.
...Всеки от нас се нуждаеда натрупа в ума си колкото се може по-голяма част от Божието Слово. През първите десет години от живота ми с Бога аз всеки ден изучавах Библията, като четях пет глави от Петокнижието. След това прочитах пет Псалма, като се стремях да изразя чрез своето четене чувството и вярата на псалмопевеца. Внимателно изучавах една глава от Притчи и три глави от пророците. След това прочитах три глави от някое от Новозаветните послания и накрая една от евангелията. Общо изучавах 18 глави на ден. Този вид четене поддържаше в съвършено равновесие разнообразните библейски истини.
...Може би не сте способни на толкова много работа, но само четири глави на ден са достатъчни, за да прочетете Библията за по-малко от година. Който и от двата начина да си изберете, съчетавайте Стария и Новия Завет във вашето изучаване. Аз усърдно следвах моя модел, докато Светия Дух не започна да говори или "диша" чрез Писанията. Когато Духът говореше, аз Го почитах като Го следвах, внимавайки да напиша всичко, което Той поучаваше. На следващия ден подновявах модела си на изучаване отново, като коленичех пред Словото и започвах от мястото, където бях спрял.
...Винаги носете със себе си писалка и бележник вечер, поставяйки бележника наблизо, защото Бог говори на своите възлюбени дори и на сън. Ние сме призовани да пребъдваме в Него, а не просто да посещаваме църкви.
...И накрая, трябва да се предадем на думите на Исус. евангелието трябва да се издигне над всяка друга книга в Библията. Понякога християните проповядват Павел или някой друг от апостолите повече отколкото Исус. И все пак Павел учеше: Христовото Слово да се вселява във вас богато (Колосяни 3:16). Точно Христовото Слово преобрази всички апостоли. Апостол Йоан поучаваше: Всеки, който върви напред и не пребъдва в Христовото учение, няма Бога (2 Йоан (1:9).
...Ние сме призовани да пребъдваме в Христовото поучение! И все пак доста често християните прекарват малко време с Христовите думи, предпочитайки да четат за Него вместо да обитават в Него. Ние имаме наръчници за всяка област от живота си. Повярвали сме, че четенето на книги[/b] е същността на християнството. Постоянно се учим, но никога не достигаме в познанието за истината (2 Тимотей 3:7). Скъпи мои, [i]Истината е в Исус (Ефесяни 4:21).
...За това трябва да се научим да пребъдваме в Христовото учение, дори когато изследваме останалата част от Писанията. Единствено Исус умря за нашите грехове; това да Го следваме трябва да стане нашата единствена цел на духовните ни стремежи.
...Трябва да придобиете такова надарено ухо, че Духът да може да ви говори на всяко място и за всяко нещо. Почитайте Го и Той ще ви почита. Опази Словото в сърцето си и Той ще те облече със Светост пред Господа.
...Той ще опази пътя ти чист.
avatar
Е.П.Ц.-Тетевен
Администратор
Администратор

Брой мнения : 363
Join date : 30.11.2010
Местожителство : Е.П.Ц. - Тетевен / Администратор - Пламен Б. Николов

Вижте профила на потребителя http://bible.bulgarianforum.net

Върнете се в началото Go down

Re: 4.Трета част - Силата на Бога

Писане by Е.П.Ц.-Тетевен on Нед Авг 19, 2012 9:52 pm



10.Светият Дух на Истината

Освещението не идва автоматично. Казано ни е да се молим за освещението, без което никой няма да види Господа (Евреи 12:14). Трябва да се молим за Светост. Без да се стремим сериозно към освещението, никой от нас няма да види Господа. Трябва да се вслушваме в Божиите думи -
Блажени чистите по сърце, защото те ще видят Бога (Матей 5:8 ).[/b]





Постигането на Светост


...Грехът е облечен в мантията на лъжата, за това първата стъпка към Светоста е да предадем сърцата си на Истината и омиването им от всяка лъжа. Достигането на Светоста става с помощта на Светия Дух и начина, по който Духът ни освещава е чрез Истината. Веднъж щом Духът разчупи силата на лъжата в нашия живот, Той може да разчупи и силата на греха.
...Исус казва за тези, които дават плодове в царството, че като чуят Словото, държат в искрено и добро сърце и дават плод с постоянство (Лука 8:15). Първата важна добродетел за раждането на плодове е честното сърце. защото без любов към истината, никоя област от нашия живот не може да бъде променена.
...Библията ни предупреждава, че грехът е измама (Евреи 3:13). Ако преди да съгреши човек може да изобрази мислите си на един екран, тази цяла поредица от оправдания и компромиси - склонноста към измама, би станала съвсем очевидна. Лъжата на врага влиза в умовете ни тихомълком, не с викове; тя ходи в тъмнина, а не в светлина.
...Така че ние трябва да бдим и да пленяваме всеки разум да се покорява на Христа (2 Коринтяни 10:15).Ако разпознаваме гласа на беззаконието, то тогава ще го усетим в думите "твоят грях не е толкова лош". Защото грехът поглъща ума в облак от оправдания, тъй като се стреми да остане жив. Грехът преиначава и изопачава истината, и ако нямаме покаяние, той спокойно ни уверява: "Бог разбира, Той никога няма да ме осъди".
...Когато някой смущаващ грях едва не е бил изявен чрез обстоятелства или други начини, ние благодарим на Бога, че тайния ни проблем е останал скрит. В никакъв случай Бог не е този, който скрива вашия грях, това е работа на дявола. Божието отношение към греха е ясно. Получили сме заповед: изповядайте един на друг греховете си (Яков 5:16); ние трябва да се отречем от тайни и срамотни дела (2 Коринтяни 4:2). Изповядването и изявяването изваждат греха на светло. Те разчупват силата на лъжата.
avatar
Е.П.Ц.-Тетевен
Администратор
Администратор

Брой мнения : 363
Join date : 30.11.2010
Местожителство : Е.П.Ц. - Тетевен / Администратор - Пламен Б. Николов

Вижте профила на потребителя http://bible.bulgarianforum.net

Върнете се в началото Go down

Re: 4.Трета част - Силата на Бога

Писане by Е.П.Ц.-Тетевен on Нед Авг 19, 2012 10:03 pm



Роби ли сте на греха?


..."И ще познаете Истината, и Истината ще ви направи свободни". Отговориха Му: "Ние сме Авраамово потомство и никога не сме били слуги; как казваш ти: "ще станете свободни?"" А Исус им отговори: "Истина, истина ви казвам, всеки, който върши грях, слуга е на греха" (Йоан 8:32-34).

...Грехът е робство. Когато Линкълн освободи американските роби, много от тях продължиха да живеят в робство, защото бяха невежи по отношение на своята свобода. По закон те бяха свободни, но и бившите им господари ги мамеха. Така мнозина останаха и се подчиняваха. По същия начин кръвта на Исус по закон ни освободи и грехът, за да продължава да живее, трябва да ни мами. Защото сме изкупени от робството на греха.
...Писанията предупреждават, че има такива, които не приеха да обичат Истината, за да се спасят (2 Солунци 2:10). Спасението не е религиозен ритуал; това е реално освобождение от онова, което в противен сличай би ни унищожило. В действителност, Исус дойде, за да спаси людете Си от греховете (Матей 1:12). "Свободата", която идва от познаването на Истината, е свобода от греха и неговите последствия (Йоан 8:31-34).
...А тези, които не обичат Истината, Бог допуска заблуда да действа между тях, за да повярват лъжата, та да бъдат осъдени всички, които не са повярвали Истината, а са имали благоволение към неправдата (2 Солунци 2:10-12). Във всяка област от нашия живот, където Истината не управлява, идва "заблудата".
...Ако сте роб на сексуалната страст, вашият мисловен живот и бъдещо поведение ще бъдат изпълнени с тайнственост и осъждение, идващо от чувството за греховност в живота ви. Отвън може да изглеждате доста добре, но умът ви е обгърнат от облак на заблуда, който подхранва греха ви. Ако сте роб на страха, всички ваши мисли и действия ще са резултата от това, че очаквате да се случи нещо лошо. Това е една заблуда. Ако робувате на вашия апетит, многобройните ви посещения до хладилника, както и лъжите, които изричате на другите за вашия "метаболизъм", са една измама.
...Бог допуска да имаме този пропаднал ум, поради упорития ни отказ да възлюбим Истината и да се спасим. Всяка област от нашия живот, която се контролира от грях, представлява част от душата ни, обгърната в измама (виж: Галатяни 5:17).
...По-рано прочетохме, че хората са имали благоволение към неправдата (2 Солунци 2:12). В почти всеки грях се съдържат достатъчно удоволствия, които го правят привлекателен. Ако в греха нямаше удоволствие (виж: Евреи 11:25), то само лудите щяха да го вършат, защото в греха има смърт. Точно приятната страна на греха ни мами. Защото какво представлява сладострастието, ако не извращението на едно удоволствие? Ако искаме да преживеем истинското спасение, ние трябва да пожелаем Истината повече от удоволствието, тъй като това което ни мами, е точно нашата страст към удоволствието и удобството. И все пак, Истината не е враг на удоволствието, но на извращението.
...Всеки път, когато се покаеш за грях, разчупваш лъжа, която те контролира. Но ако благоволяваш в неправдата, отказвайки се от Божията милост, която те води към покаяние, то Той тогава ще те предадена заблудата, от която живее твоят бунт. Ето защо Исус ни учеше да се молим: и не ни въвеждай в изкушение, но избави ни от лукавия (Матей 6:13). Бог не изкушава човека с грях! Изкушението и злото са присъщи на нашата стара природа. Ако дълго време и упорито отказваме да се покаем за някой грях, Бог ни предава на онова, от което отказваме да се отречем!
...Притчи 29:1 ни предупреждава: Човек, който често е изобличаван, закоравява врата си. Внезапно ще се съкруши и то без поправление. Павел също предупреждава тези, които Бог предаде на нечистота, щото да се обезчестят телата им между самите тях. Защо? Защото те замениха Божията Истина с лъжа (Римляни 1:24-25). Всеки грях е замяна на Божията Истина с лъжа!
...Следователно, колкото повече Истина има във вашето взаимоотношение с Бога, толкова повече то е освободено от измамата на греха (Евреи 3:13), позволявайки на неправдата да се изяви.
avatar
Е.П.Ц.-Тетевен
Администратор
Администратор

Брой мнения : 363
Join date : 30.11.2010
Местожителство : Е.П.Ц. - Тетевен / Администратор - Пламен Б. Николов

Вижте профила на потребителя http://bible.bulgarianforum.net

Върнете се в началото Go down

Re: 4.Трета част - Силата на Бога

Писане by Е.П.Ц.-Тетевен on Съб Авг 25, 2012 10:05 pm



Състояние на непорочност


...И в устата им не се намира лъжа; те са непорочни (Откровение 14:5). Непорочността е да си освободен от греха и заблудата, която прикрива греха. Все пак това освобождение е невъзможно, ако се предаваме на Господ Исус само от време на време. Ние трябва да се посветим на пътя на Истината.
...Вярно е, че всеки от нас е живял десетки години в неверие, стрях и невъздържан мисловен живот, което е затвърждаването на заблудата.
...Християните, които автоматично започват да вярват, че са "Божии избрани", всъщност са си въобразили, че не е възможно да бъдат измамени. Мисъл като тази:" Аз не мога да бъда измамен", е сама по себе си измама! Нека се смирим и да не се заблуждаваме, че призоваването на Бога и избирането на Бога са едно и също нещо. Мнозина са поканени (призвани) поучаваше Исус, а малцина избрани (Матей 22:14). Много изпитания са приготвени за призваните преди да бъдат усъвършенствани от Бога и да станат Негови избрани; дори и в най-малкото от тези изпитания има заблуда.
...Виждате ли, естествените ни умове са се оформили в един свят, където понятието истина трябва да се налага със закон. В нашия свят тенденциозността на някои масмедии предизвиква умишлено изопачаване на факти; авторите на рекламите обещават невъзможни неща и хората са омагьосани от фантастичните светове на киното и книгите. Лъжата е навсякъде и може би във всичко и трябва да приемем възможността, че дори неща, относно които се чувстваме уверени, все пак може да има някакви елементи на заблуда.
...Ние не осъзнаваме това, но може да ни е необходимо откровение, за да познаем Истината. Хора, които външно са учтиви, внимателни и ласкави, може да се окажат груби, жестоки и лицемерни. И трябва да си признаем, че често и ние се опитваме да изглеждаме по-добри, отколкото сме всъщност.
...Усилието, което полагаме, за да изглеждаме по начин различен от това, което сме всъщност, е породило един свят, в който истината не е нещо очевидно, свят, в който неща, лесно забележими за едни, за другите остават невидими. Заблудата и объркването така са изпълнили света, че за да различим правилното, Писанията ни заповядват да търсим, обичаме и купуваме истината (Притчи 2:1-5; 2 Солунци 2:10; Притчи 23:23).
...Исус се молеше: Отче, освети ги чрез истината; Твоето Слово е Истина (Йоан 17:17). Всъщност Той казваше: "Отче, очисти ги от лъжите и заблудите на тоя век чрез Твоето Слово." В Ефесяни Павел казва, че Христос освещава църквата, като я очиства с водно умиване чрез Словото..., за да бъде Света и непорочна (Ефесяни 5:26-27). Ето как - като прегърнем Истината и позволим Словото на Истината да извърши освещението, измиването и очистването в нашия живот - ние ставаме Свети. Възлюбването на Истината е началото на нашата свобода от греха.
avatar
Е.П.Ц.-Тетевен
Администратор
Администратор

Брой мнения : 363
Join date : 30.11.2010
Местожителство : Е.П.Ц. - Тетевен / Администратор - Пламен Б. Николов

Вижте профила на потребителя http://bible.bulgarianforum.net

Върнете се в началото Go down

Re: 4.Трета част - Силата на Бога

Писане by Е.П.Ц.-Тетевен on Чет Авг 30, 2012 10:14 pm



11.Покаянието и пътят, който Бог нарича "Свет"

Не презирайте покаянието.
Всяко значимо духовно израстване в твоя вървеж с Бог
ще бъде потопено в период на дълбоко покаяние.





Не спирай да се покайваш


...Вярата е от съществено значение, за да се достигне чистота на сърцето. Защото първо трябва да повярваш, че Светостта е нещо възможно, иначе ти никога няма да се опиташ да я постигнеш. Но без покаянието от греха Бог няма да благоволи във вярата на някой грешник, освен ако той не се покае.
...Яков ни казва, че голяма сила има усърдната молитва на праведния (Яков 5:16). Покаянието приготвя сърцето за праведност; то освобождава силата на вярата в Бога.
...Има хора, които допускат огромна грешка в разбирането си за греха. Някой библейски коментатори небрежно обясняват, че в Писанията на гръцки език "грях" е просто "пропускане на целта". Ако това е гръцкото значение на думата "грях", ние трябва да отбележим, че Исус не бе грък, нито пък говореше или поучаваше на гръцки. В гръцкия философски речник не е съществувала думата за грях. "Пропускане на целта" бил термин, измислен за да дефинира най-широката употреба на думата, но за жалост се е оказал напълно неподходящ да опише последсвията от греха. Защото заплатата за греха е смърт (Римляни 6:23), а не просто "пропускане на целта".
...Старозаветния еврейски език е много по-богат на описания в своето дефиниране на греха и по-близко до това, което Исус действително мислеше и говореше.
...За евреите грях бе "awen", което значеломорална нищета или болезнено бреме, или трудност; "amal" значело зло, неприятност, нещастия, пакост, несправедливост, подлост; "awon" - да изкривя, изопача, извратя. Една друга дума "chata", наистина е имала в една от своите три дефиниции фразата "пропускане на целта", но очевидно е, че "пропускане на целта" е било едно незначително значение и неподходящо в съответствие с това, което Исус поучаваше за греха.
...Когато по-пълно вникнем в картината, която Исус ни описва за греха, можем да видим, че това бе нещо повече от един "несполучлив удар". И наистина, по отношение на греха Исус предупреди: Казвам ви: Не. Но ако не се покаете, всички така ще загинете (Лука 13:3,5). За греха и за Божието царство Той каза още: И ако окото ти те съблазни, извади го; по-добре за теб да влезеш в Божието царство с едно око, отколкото да имаш и двете си очи и да бъдеш хвърлен в пъкъла (Марк 9:47).
...Исус каза, че едно прелюбодейно и заглеждащо се око може да те лиши от небето. Защо да платим толкова висока цена за такова низко удоволствие? Разбирате ли, грехът е нещо повече от това да пропуснеш целта, това е да пропуснеш Царството! Това е да живееш в смърт, вместо да живееш в живот!
...Целта на това послание е да ни накара да почувстваме нещо повече от едно съжаление за извършения грях. Бог иска да ни доведе до онова покаяние, което постоянно ни връща към Него, докато плодът на праведността не се появи в нашия живот.
...Библията ни казва, че преди Христос да започне служението си яви се човек, изпратен от Бога, на име Йоан (Йоан 1:6). Йоан Кръстител бе изпратен от Бога. Неговото кръщение на покаяние не бе последното събитие на Стария Завет, което слагаше край на всичко, то бе първото събитие на Новия Завет, едно коренно ново начало. Йоан бе изпратен от Бога като предшественик на Христовото служение. Неговата уникална цел бе да потопи Израел в състояние на покаяние (Деяния 9:4). Той бе призван да върви пред Господа. Неговата задача бе да приготви и устрои пътя на Господа (Марк 1:2-3).
...Покаянието Винаги предшества появата на Живия Христос в нашия Живот. Да приготви иустрои е целта на покаянието. И да сме напълно ясни: Йоановото покаяние не караше хората просто да съжаляват, то ги приготвяше.
...Исниското покаяние е преобръщането на почвата на сърцето за едно ново засаждане на понятия и указания. Това е жизненоважен аспект в цялостното духовно съзряване. За да променим истински ума си се изискват време и усилия. Йоановата заповед към евреите бе: принасяйте плодове достойни за покаяние (Матей 3:8 ).
...Нека също осъзнаем, че покаянието завършва с даването на плодове. Всъщност, Йоан им казваше: "Не спирайте да извръщате поглед от гордостта, докато не се зарадвате в смирението. Продължее да се покайвате от егоизма си, докато любовта не стане нещо присъщо за вас. Не спирайте да скърбите поради вашата нечистота, докато не станете чисти." Той изискваше хората да не спират да се покайват, докато не бъдат принесени достойни плодове. И, ако искате да станете Свети, вие трябва да продължите да живеет в покаяние.
...Апостол Йоан ни насърчава: Ако изповядваме греховете си, Той е верен и праведен да ни прости греховете и да ни очисти от всяка неправда (1 Йоан 1:9). Не се крийте от греховете си, изповядвайте ги. Божията благодат и жертвата на Неговия Син са достатъчни да покрият и простят който и да е грях, но ние трябва да молим за прошка. Трябва да се стремим и да се предадем от сърце отново на Господа. Бъдете честни по отношение на греховете си и Той ще ви умие от тях.
...И една препоръка: постоянствайте в покаянието си и никога не се съмнявайте в щедростта на Божията милост. Ако Бог ни заповяда да прощаваме безусловно на тези, които съгрешават против нас (Матей 18:21-22), знайте, че Бог няма да изисква от нас по-голяма нещо от онова, което изисква от Себе Си. Ако ти съгрешиш 490 пъти в един ден, всеки път викай към Него за прошка, Той ще ти прости и ще те умие от греха.
...Имаше период в моя живот, когято често се препъвах в един и същи проблем. Наскърбен и със съмнение в сърцето си, извиках: "Господи! Колко дълго ще търпиш това?" В един миг на благодат и Истина Той ми отговори: "Докато не те направя съвършен".
...Писанията казват: И поучителните им изобличения са път към живот (Притчи 6:23). Това не е тежко бреме, освен за онези, които отказват да се покаят. Пътят на изобличението е пътят на живота! Исус беше ясен: Онези, които любя, Аз ги изобличавам и наказвам; за това бъде ревностен да се покаеш (Откровение 3:19). [i]Не Божият гняв говори за покаяние, а Неговата любов.
Дадено ни е обещанието, че Онзи, Който е започнал добро дело във вас, ще го усъвършенства до деня на Исуса Христа (Филипяни 1:6). Докато желаем да бъдем с Него, изобличението Му ще бъде за нас като врата към присъствието Му.
...Ако обаче се отдръпнеш при думата "покаяние", това е защото не искаш да се промениш.Ти се нуждаеш от това послание. Когато мисълта за покаяние е обгърната в сълзи и траур, когато поправлението е избор на радост и викове на хвала към Господната благодат, знайте, че вашият дух е станал чист. В този момент вие ходите по пътя, който Бог нарича Свет.







avatar
Е.П.Ц.-Тетевен
Администратор
Администратор

Брой мнения : 363
Join date : 30.11.2010
Местожителство : Е.П.Ц. - Тетевен / Администратор - Пламен Б. Николов

Вижте профила на потребителя http://bible.bulgarianforum.net

Върнете се в началото Go down

Re: 4.Трета част - Силата на Бога

Писане by Sponsored content


Sponsored content


Върнете се в началото Go down

Върнете се в началото


 
Права за този форум:
Не Можете да отговаряте на темите